Matematyka dla przedszkoli 3-6 lat

Czy wiesz, że co drugie dziecko jest uzdolnione matematycznie, a co piąte ma duże uzdolnienia? Jeżeli nie rozwijamy tych zdolności u dzieci - zanikają. Kurs Matematyki Mały inżynier to program edukacyjny, który został stworzony specjalnie dla przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat, aby bazując na naturalnym rozwoju dziecka rozwijać talent dzieci do matematyki.

Zajęcia koncentrują się na odkrywaniu matematyki przez zabawę, umożliwiając młodym uczestnikom naukę poprzez eksplorację, interakcję i aktywność fizyczną. Bawiąc się matematyką, dzieci będą miały okazję rozwijać podstawowe umiejętności matematyczne, takie jak liczenie, klasyfikacja i pomiar, rachowanie. Zajęcia kładą nacisk na głębokie zrozumienie pojęć matematycznych.

Image

Jak wyglądają zajęcia?

Image
1

matematyki uczymy się w ruchu, przez działanie, kartka papieru jest tylko uzupełnieniem,

2

łączymy wiedzę matematyczną z codziennym życiem,

3

bawimy się, odkrywając matematykę,

4

uczymy rozwiązywania problemów,

5

wykorzystujemy naturalną intuicję matematyczną dzieci do nabywania wiedzy matematycznej.

Założenia organizacyjne

1

2 poziomy kursu dla przedszkolaków x 30 zajęć

2

czas 1 zajęć: 45 min. dla dzieci 3-4 letnich i 60 min. dla dzieci 5-6 letnich (w czasie zajęć ok. 5-minutowa przerwa)

3

praca w małych grupach - 1 prowadzący pracuje z 6-8 dzieci

Image

Metodyka zajęć

Program zajęć został opracowany na bazie metodyki nauki matematyki w przedszkolu stworzonej przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską, zwaną dziecięcą matematyką. Program obejmuje naukę matematyki w następujących kręgach tematycznych:

Image
1

Orientacja przestrzenna

kształtowanie umiejętności, które pozwolą dziecku dobrze orientować się w przestrzeni.
2

Rytmy

rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na prawidłowościach i korzystania z nich w różnych sytuacjach.
3

Liczenie

Kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania
4

Rozwoju operacyjnego rozumowania

Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania, którego celem jest przygotowanie dziecka do zrozumienia pojęcia liczby naturalnej i równoliczności oraz stałości elementów liczby w zbiorze.
5

Umiejętność mierzenia

Rozwijanie umiejętności mierzenia długości w zakresie dostępnym dzieciom przedszkolnym.
6

Klasyfikacja

Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych do tworzenia pojęć.
7

Rozwiązywanie zadań

Układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, które jest dalszym doskonaleniem umiejętności rachunkowych dzieci.
Image
Image
8

Waga

Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia.
6

Objętość

Mierzenie objętości płynów.
10

Figury geometryczne

Intuicje geometryczne, czyli kształtowanie pojęć geometrycznych.
11

Konstruowanie gier

Konstruowanie gier przez dzieci, co hartuje odporność emocjonalną i rozwija zdolności do wysiłku umysłowego.

 

 

Copyright©2019 Polski Mały Inżynier. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach funkcjonalnych. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka Prywatności i plików cookies